089__MG_0466_Foto_Marcus Olsson

Tio år med STIL

I år hade eventet STIL tioårsjubileum, vilket man firande glatt och helhjärtat! Två av personerna bakom årets lyckade event var projektledarna Caroline Branders och Hanna Sjöberg.
Av Madelene Sundström FOTO: Marcus Olsson

STIL är ett modeevent som arrangeras av Uppsalaekonomerna där mängder av klädaffärer och märken visar upp sina nya kollektioner. Årets event gick av stapeln i slutet av oktober och hölls i den vackra Gamla Salen på Norrlands nation i Uppsala. I anslutning till eventet anordnades en stor efterfest där bandet Montanamo spelade. Gästerna bestod främst av företagsrepresentanter från våra sponsorer och studenter vid Uppsala universitet.

Vad fick er att vilja engagera er?
H: Vi är båda väldigt intresserade av mode. Jag hade dessutom redan varit engagerad i Uppsalaekonomerna i projektet Uppsala International week, och fick då mersmak för föreningslivet.
C: För mig var STIL mitt första engagemang i Uppsalaekonomerna. Det kändes som ett klockrent projekt för mig eftersom jag är mycket intresserad av design och har lanserat en egen mindre klädkollektion och studerat en del design innan jag kom till Uppsala samt arbetat i ateljé.

004__MG_0096_Foto_Marcus Olsson

Vad är syftet med STIL?
C: Syftet med STIL är att erbjuda Uppsalas studenter en annorlunda typ av evenemang. Eventet är ett utmärkt tillfälle att knyta kontakter i en annorlunda bransch och samtidigt få inspiration till en ny garderob.

Hur har planeringen gått tycker ni?
H: Trots att vi båda är perfektionister ut i fingerspetsarna och verkligen försökt att planera varje minut så var planeringen en av projektets större utmaningar. En stor del av projektets planeringsfas låg under sommarmånaderna, då var projektgruppen på olika håll vilket gjorde det svårare att hålla kontinuerlig kontakt. Men över lag så tycker vi att vi lyckades bra och det var fantastiskt roligt att till slut se hur allt föll på plats.

001__MG_9835_Foto_Marcus Olsson

Vad har varit roligt?
C: ALLT! Men självklart var höjdpunkten själva eventdagen. Det var superkul att se hur allt hårt arbete lönat sig och det blev verkligen en hejdundrande visning och fest.

Vad har varit utmanande?
H: Planeringen. Det var även svårare än väntat att nå ut och marknadsföra eventet till så många studenter som möjligt. Det räcker inte med att endast sätta upp posters, folk måste även börja prata om eventet för att det ska bli en snackis.

Är ni nöjda med hur eventet blev till slut?
C: Ja! Vi är supernöjda med utfallet. Vi har fått jättemycket fin feedback från både företag och gäster vilket är otroligt roligt, det kunde inte bli bättre.

Var något unikt med detta år jämfört med tidigare år?
H: Absolut, det var ju tioårsjubileum! Vi bröt lokaltrenden och arrangerade eventet på Norrlands. Vi testade även lite annorlunda underhållning. Stockholms nations damkör öppnade visningen på ett magiskt sätt.045__MG_0108_Foto_Marcus Olsson

069__MG_0253_Foto_Marcus Olsson 103__MG_0669_Foto_Marcus Olsson006__MG_9818_Foto_Marcus Olsson

Prenumerera

Skriv upp dig för att registrera dig till vårt nyhetsbrev.

Ange din e-post här:

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close