lemonade_Milo_McDowell

Lemonad vägen till miljonerna

Vid blott elva års ålder har Mikaila Ulmer, från Texas, slagit igenom stort som entreprenör.

Text Joel Åhlén-Nyström Foto Milo McDowell

Hennes BeeSweet Lemonade blev en snackis efter hennes medverkan i den amerikanska tv-serien Shark Tank och Mikaila har bland annat fått servera sin dryck till president Barack Obama samt varit en del av Googles ”Dare to be Digital”-kampanj. Lemonaden – som innehåller mynta, linfrön och honung – är ett gammalt familjerecept och delar av intäkterna skänks till organisationer för att rädda världens bin. I slutet av mars stod det klart att Mikaila Ulmers dryckesbolag fått till ett samarbete med 55 Whole Foods-butiker i Texas, Oklahoma, Arkansas och Louisiana – en affär som totalt omfattar runt 90 miljoner kronor. En skaplig veckopeng för en 11-åring, med andra ord.

Prenumerera

Skriv upp dig för att registrera dig till vårt nyhetsbrev.

Ange din e-post här:

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close