louise-till-the-scholar

Fem snabba med Busnels vd

Vi på The Scholar Magazine har pratat med Louise Falkenberg, som sedan 2009 är ensam ägare och vd för det hyllade klädmärket Busnel.

Kan du berätta om Busnel?
– Busnel är ett klädmärke med fokus på stickat som grundades i Frankrike 1920. Min mamma Anita Falkenberg hade agenturen för varumärket i Skandinavien. Busnel har alltid varit en viktig del av familjen då alla har varit mer eller mindre delaktiga i framgången. 2009 dök en möjlighet upp att köpa varumärket vilket jag också gjorde.

Vilka är dina närmsta planer för varumärket?
– Att fortsätta med den franska produktionen, samt att få en given plats på de stora mode-husen i Europa.

Vad ser du för utmaningar i ditt jobb?
– Utmaningar jag har är att ständigt ligga i framkant när det gäller kvalitet, hållbarhet och design. Samt att behålla balansen mellan trendigt och tidlöst.

Vad såg du för potential när du tog över?
– Jag såg den stora efterfrågan på marknaden och var inte villig att låta den passera. Jag visste vilken succé varumärket hade haft tidigare och såg stora möjligheter att kunna hamna där igen. Min relation med fabriken i Frankrike fanns redan och jag visste vilken kompetens och vilket driv de hade.

Vilka är enligt dig de främsta argumenten för att välja ett plagg från just Busnel?
– Busnelplagg har bra passform, de innehåller de bästa materialen och är alltid producerade i rätt miljö. Kunden får ett plagg som håller både kvalitets- och stilmässigt i flera år framöver!

Karriärbloggen

Prenumerera

Skriv upp dig för att registrera dig till vårt nyhetsbrev.

Ange din e-post här:

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close