fashion-woman-cute-airport

Vad är du villig att betala för en väska?

Den första boken om marknadsföring av lyx- och premiumprodukter på svenska har just kommit. Marknadsföring av lyx och premium är skriven av varumärkesforskaren Henrik Uggla och utforskar fenomenen lyxmarknadsföring och lyxvarumärken från ett djupare och mer forskningsorienterat perspektiv.

Allt fler företag och konsumenter attraheras av lyx. Medan konsumenters längtan efter lyx drivs av psykologiska och symboliska motiv, så är företagen på jakt efter bättre marginaler och högre lönsamhet. Men varken konsumenterna eller företagen kan blunda för trenden kring hållbarhet och uthållig konsumtion, så lyx måste omfamna även dessa perspektiv.

–  Är det rimligt att en handväska från ett franskt lyxhus kostar 60 000 kronor? Istället för ett ja- eller nej-svar tar Marknadsföring av lyx och premium ett bredare och djupare perspektiv på strategi och konsumtion av lyx, säger Henrik Uggla, författare.

9de4c8568841d473_400x400ar

Boken är indelad i sex kapitel som behandlar olika perspektiv av lyx och svarar på frågor som: Vad är lyx? Vem är målgrupp? Vilka teorier och modeller kan appliceras på lyx och lyxstrategi? Vilka framtidstendenser finns inom lyxvarumärkesstrategi? Varje kapitel innehåller dessutom diskussionsfrågor och minicase så att läsaren kan öva på bokens innehåll.

–  Luxury branding is a fascinating but challenging area of marketing. In his new book, Henrik Uggla provides insight and guidance into some of the most important topics in luxury branding dealing with brand architecture and brand strategies, Kevin Lane Keller, Professor of Marketing, Tuck School of Business, Dartmouth College, USA.

Boken är riktad mot högskolestudenter på påbyggnadskurser i strategisk marknadsföring och management samt marknadschefer, brand managers och konsulter inom lyxindustrin.

Prenumerera

Skriv upp dig för att registrera dig till vårt nyhetsbrev.

Ange din e-post här:

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close