Kasper Clemmesen, Finance Business Partner Norge, Daniel Johansson, Nordisk HRBP Corporate Functions, och Charlotte Andersson, Jr. Brand Manager GB Glace.

Unilever Future Leaders Programme – ditt nästa steg mot att bli morgondagens ledare

Har du akademisk utbildning, höga förväntningar på framtiden och är redo för nästa steg? Unilever Future Leaders Programme (UFLP) är ett treårigt management-traineeprogram som ger en flygande karriärstart inom ett världsledande FMCG-företag med hållbarhet i sin strategiska kärna. Vi har talat med Charlotte, Kasper och Daniel som representerar tre årskullar inom traineeprogrammet.

Text Malin Svantesdotter Foto Viktor Nilsson

Varje år erbjuder Unilever traineepositioner med olika inriktningar i Sverige, Danmark och Finland. Som trainee får du rotera mellan olika yrkesroller under hela programmet, både lokalt och internationellt. Du får stort ansvar redan från början och får inom dina befintliga roller driva egna projekt. Din snabba utveckling gör att du kan ta allt större ansvar med tiden, med ambitionen att du efter avslutat traineeprogram ska kunna ta en ledande position inom företaget.

Kasper Clemmesen, Finance Business Partner Norge, Daniel Johansson, Nordisk HRBP Corporate Functions, och Charlotte Andersson, Jr. Brand Manager GB Glace.

Kasper Clemmesen, Finance Business Partner Norge, Daniel Johansson, Nordisk HRBP Corporate Functions, och Charlotte Andersson, Jr. Brand Manager GB Glace.

Daniel gör sitt sista år på UFLP med inriktning HR och har arbetat i olika länder. För honom var det viktigt att få arbeta brett:

– Jag attraherades av den internationella profilen på UFLP. Hela mitt andra år var jag på vårt huvudkontor i Holland, där jag fick arbeta med stora projekt som inkluderade hela Europa. Det gav mig en helt annan förståelse för hur strategiskt arbete fungerar.

Kasper gör sitt andra år på UFLP med inriktning Finans, och sökte sig till Unilever för att få arbeta med kända varumärken som dagligen används av miljontals människor runtom i världen.

– Det läggs stor vikt på kompetens och intresse och jag upplever att jag kan styra min karriär utifrån vad jag är bra på och vill arbeta mer med. Dessutom är det fantastiskt att få arbeta med några av mina favoritvarumärken och produkter som jag själv använder dagligen.

Charlotte som går första året med inriktning marknad och sälj beskriver att traineerollen är intensiv och att förväntningarna är höga, men att detta är en del av utmaningen som gör att man utvecklas.

– Man får tidigt mycket ansvar och det är en dynamisk miljö. Mina stöttande kollegor och roliga arbetsuppgifter har gjort min första tid på Unilever fantastisk! Att dessutom få arbeta i ett företag som tar ansvar och växer på ett hållbart sätt ger mig ett bättre syfte.

Ansökningsprocessen till UFLP är digital och snabb. Du ansöker online och skapar en profil där du får genomföra ett antal spel som mäter kognitiva, emotionella och sociala förmågor. Därefter följer en digital intervju där du också får lösa case. Processen avslutas på Discovery Center – en heldag där slutkandidaterna får genomföra aktiviteter som visar utmaningar som kan uppstå under en riktig arbetsdag. Slutprocessen leds av seniora chefer som vid en eventuell anställning kan bli din framtida karriärsponsor, eftersom varje trainee erbjuds en personlig mentor.

Hur kan du bli en del av Unilever?
Just nu rekryterar Unilever Sverige traineeplatser inom Marknad & Sälj samt Finans. Ansök på: https://www.unilever.se/careers/graduates/uflp/. Ansökan är öppen från 30 oktober till 30 november.


FAKTA
Unilever är en holländsk-brittisk koncern som säljer produkter i 190 länder. Unilever Norden som har en omsättning på över 900 miljoner EUR, består av kategorierna Ice Cream, Home- and Peronal Care samt Foods. Unilever tillverkar och marknadsför en lång rad välkända dagligvaror med stark ställning på den svenska marknaden, däribland Ben&Jerry’s, Via, Dove, Knorr och Lipton.
Antal medarbetare: 173 000 globalt, varav 1 200 i Norden.
Anställdas profil: Unilever söker resultat- och lösningsfokuserade personer som brinner för att i en global kontext jobba med varumärken som gör det möjligt för konsumenter att få ut mer av vardagen – varje dag.

Prenumerera

Skriv upp dig för att registrera dig till vårt nyhetsbrev.

Ange din e-post här:

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close