GANT

Fyra frågor – om Gants satsning på Couple Thinkers

Gant var det varumärke som var först med att börja massproducera skjortor. Och med företagsfilosofin Never Stop Learning äntrade de i höstas ny mark genom att lansera tv-serien Couple Thinkers. Vi har träffat GANTs vd Patrik Nilsson för att höra om hans tankar kring satsningen och om vad han hoppas att serien ska generera.

Patrik, ni kallar Couple Thinkers “unbranded content” eftersom att serien inte handlar om GANTs produkter utan istället påvisa en varumärkesfilosofi. Berätta mer om dina tankar kring satsningen?
– Jag är väldigt stolt över att vi som företag vågar vara innovativa och prova på nya sätt att nå kunder. Never Stop Learning är som sagt vår filosofi och med Couple Thinkers hoppas vi kunna uppmuntra till nyfikenhet och lärande.

Serien handlar om paret Craig och Megan Ferguson som reser runt jorden för att få svar på sina stora frågor. Varför valde ni att skapa serien?
– Jag tror att företag måste våga utmana sig själva och hitta nya sätt att vara relevanta på. Never Stop Learning har funnits i vårt DNA sedan företaget grundades år 1949. Vår hemvist är på de amerikanska Ivy League-universiteten och att vara banbrytande när det kommer till utvecklandet av skjortan är en del av vår historia. Jag utmanade mitt team genom att be dem komma på idéer på hur vi kunde göra vår företagsfilosofi intressant för våra kunder. Vår globala marknadsdirektör, Eleonore Säll och vår chefsstrateg, Alexander Nilsson, presenterade idén om att göra en tv-serie och det tog inte lång tid för dem att övertyga mig.

Couple Thinkers sänds i totalt 70 länder, vad har ni fått för respons hittills?
– Responsen har varit uteslutande positiv. Många har sagt att de är imponerade över att produktionen är så proffsig och att frågorna och innehållet är det som får ta plats, inte GANT. Jag är dock övertygad om att vi, trots att GANT inte har en framträdande roll i innehållet, har lyckats väcka nyfikenhet kring varumärket.

Till sist, nämn varför du tycker att serien är värd att se?
– Bortsett från att serien gästas av några av världens mest intressanta och smarta människor och det faktum att vi har fått Craig Ferguson, som inte har gjort tv sedan The Late Late Show, att återvända till rutan, tror jag verkligen att den som tittar på serien kommer att utvidga sitt sätt att se på världen.

Prenumerera

Skriv upp dig för att registrera dig till vårt nyhetsbrev.

Ange din e-post här:

By continuing to use the site, you agree to the use of cookies. more information

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close